torek, 12. december 2006

16 - Center sveta

------------------------------- 7 August 2005

Najprej kratke novice:
Cez teden delam od 9-10 do 6-7, potem sem v mestu do 10-12 – kino, trgovine,
zanimivosti…
V Soboto vstanem ob pol sestih zjutraj in prodajam do vecera.
V Nedeljo sem od utrujenosti kot pod anastezijo. Vcasih si privoscim
kaksen kratek izlet na morje.
Znotraj te stroge mreze se dogaja marsikaj…

In sedaj k nasi temi:
To je odgovor Mihi V., ki mi je napisal e-mail, ko se je vrnil iz Nizozemske.
Ko sem mu odpisall, se mi je zazdelo fajn, pa sem odgovor malo dodelal
in nekaj dodal za nov NYC.

Takole jaz to razumem...
Na Nizozemskem se sigurno dogaja dosti vec kot tu.
NY sploh ni plac, kjer je arhitektura RES doma. Bolj kot to, je res,
da ko prides na nek nivo, prides v NY – to te postavi na svetovni
zemljevid. Ljudje tu letajo noter in ven. Tu je recimo njihov "meeting
point", sem prinesejo ideje ki so se razvile na vseh koncih sveta.
Prostor, kjer se srecujejo najvecji. To je zacaran krog: ker so vsi
tu, vsi pridejo sem, in ker so potem vsi tu...
Nekateri se potem umaknejo ven, da lahko v miru ustvarjajo, drugi pa
imajo kar biroje tu. Arhitekti iz vseh koncev sveta, delajo projekte
po vseh koncih sveta... no, vecina jih je se vedno iz Evrope in
Japonske - s tam je pac vecina dobre arhitekture, ambak tudi to se
spreminja.

Podobno velja za vse ostale stvari: art, desigin, muzika, politika, finance...
Zato je NY tako zanimiv. Zato je "center sveta".

Zaradi veliko medsebojnih interakcij in velike hitrosti lahko tu pride
do kriticne energije, kjer se zgodijo nove stvari. - "melting pot".

Ko pomislim, katera barva bi najbolje opisala NY mi zmeraj na misel
prideta pisano bela in pa umazano rjava – svetla in temna stran NY. To
sta barvi, ki jih nastaneta ko se vse (napol) zmesa. Znotraj te brozge
so cisti kulturni biseri in umazani brezoblicni ostanki.

NY je po svoje zgolj prazna ne-vzebinska mreza ulic
in stolpnic, ki se sproti polni z novo - izjemno raznoliko vsebino.

Na drugi strani je tu "pravi" NY. Ljudje, ki tu res zivijo. To so
velikanska predmestja. Polna najrazlicnejsih etnicnih skupin, ki
vcasih zivijo v povsem svojih svetovih. Najbolj ociten primer so
ortodoksni zidi, ki so cisto v nekem svojem sedeminpetdesetem
univerzumu.

Tudi iz teh mnozic so nekateri prodrli na svetovni zemljevid.
Najprej mi pride na misel MTV east coast rap scena: kot naprimer Jay-Z
ali 50 cent. Ona dva sta prava, originalna izdeleka iz teh krajev.
Njima ni bilo treba potovat dalec - samo iz predmestja v center.

Zadnjic sem, cital "50 centovo" zgodbo. V primerjavi z njegovo zgodbo,
je moja turizem s petimi zvezdicami. Cisto sem se vzivel, lasje so mi
sli pokonci. –fuckin' shit, kaj je dal ta vse skozi: Njegovo mamo
–crack dealarko- so ubili, ko je bil star osem let… Matematiko se je
naucil na cesti: funt kokaina deljeno z…
"Get rich or die trying" Pri njemu je slo ZARES, ta scena (je)
RES zivi(ela) tu.
Ce gres v kaksen bolj sumljiv predel, lahko zacutis to energijo. Sicer
pa se je kriminal v NY v zadnjih desetih letih znizal za 70%. Pred
dvanajstimi leti, ko sem bil tu, smo se peljali cez Harlem. Vojna
cona! – brez zajebancije, okna so bila zazidana, ljudje so lezali na
tleh. Samo nekaj let po tem, pa sva z Bojanom lahko zivela tam.
Nekateri pravijo, da je s tem oropana dusa mesta ???

Ni komentarjev: